Tammikuu 1992

MA TI KE TO PE LA SU






1



2



3



4



5



6



7



8



9



10



11



12



13



14



15



16



17



18



19



20



21



22



23



24



25



26



27



28



29



30



31






























Varjot Ajassa (16. pelautus)

03.01.2025 - 04.01.2025 Vantaa

Ilmoittautuminen: 05.09.2024 - 22.09.2024
sci-fi, draama
Osallistumismaksu: 70€€
Ikäraja: 18

Tarina kuolemattomuudesta, perheestä, rakkaudesta ja vaikeista valinnoista. Varjot ajassa kertoo ihmisistä, jotka pystyvät matkustamaan ajassa ja paikassa ja muovaamaan maailmaa haluamakseen vain palatakseen aina lopulta takaisin lähtöpisteeseen. Syklin vaihtuessa kaikki saavutettu haihtuu savuna ilmaan ja jää elämään vain hahmojen muistoihin. Ainoa pysyvä asia pelin hahmoille ovat toiset matkustajat, ja vuosisatojen jälkeen he ovat kaikki sidottuja toisiinsa intohimon, vihan, rakkauden, kunnioituksen, katkeruuden, luottamuksen ja petosten sitein. Tavallisille ihmisille matkustajat ovat vain varjoja ajassa.

Varjot Ajassa on pieni ja intensiivinen ihmissuhdedraama kymmenelle pelaajalle. Kyseessä ei ole kampanja vaan sama peli on pelattu jo useaan kertaan aiemmin. Peli kertoo kuolemattomasta perheestä ja sijoittuu nollaukseksi kutsuttuun ajan hetkeen, jossa matkustajat ovat pakotettuja kohtaamaan toisensa aina 68 vuoden välein. Loputon kehä uudelleen alusta alkavia syklejä on muovannut kutakin matkustajaa omalla tavallaan ja vääjäämättä aika on murentanut niitä perustuksia, joiden päälle perhe on rakentunut. Ristiriidat ja vanhat kaunat nostavat päätään kun perhe joutuu kohtaamaan toisensa ja omat menneisyyden virheensä yhä uudelleen ja uudelleen aina syklien vaihtuessa.

Pelissä on paljon rankkoja teemoja mm. hahmon oma kuolema, läheisen hahmon kuolema, ihanteista, arvoista tai tärkeistä ihmisistä luopuminen, yksinäisyys, ulkopuolisuus ja petetyksi tuleminen. Näiden teemojen todennäköisyydessä ja voimakkuudessa on jonkun verran hahmokohtaista vaihtelua, mutta koska viime kädessä jokainen pelaaja tekee valintoja pelin aikana, joihin pelinjohto ei voi vaikuttaa, kuka tahansa pelin hahmoista saattaa joutua käsittelemään näitä teemoja pelin aikana.

Pelissä tavoitellaan intiimiä ja intensiivistä tunnelmaa. Pelin juonet ja teemat purkautuvat pelin edetessä hahmojen käymien keskustelujen myötä. Pelin sisältö muodostuu kaikkien hahmojen yhteisistä, pienemmissä ryhmissä sekä kahden kesken käytävistä keskusteluista ja välienselvittelyistä. Pelin setupissa on vahvoja scifielementtejä, mutta näiden puimiseen ei juurikaan jää aikaa vaan pääpaino on erittäin vahvasti ihmissuhdedraamassa.