MA | TI | KE | TO | PE | LA | SU |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
Opettaja pääsee määränpäähänsä kuraattorin toimiston ovelle, hengähtää minuutin tasaten hengitystään, ja astuu sitten sisälle. “Arvoisa kuraattori! Rajalta tuli tuoretta tietoa,” hän ilmoittaa, ojentaen samalla kirjettä työpöydän ääressä istuvalle miehelle. “Laita se samaan pinoon muiden kanssa. Tällä hetkellä tärkeämpää on huolehtia että kaikki on valmista Liivinmaan ja Korinttin edustajia varten. Kuningas tosin saattaa pilata kaiken valmisteluista huolimatta,” kuraattori pohtii nuivasti.
“Onko meillä vielä mitään tarkempaa tietoa mitä Lehtikön kylässä tapahtui talvipäivänseisauksen aikaan?” Kuraattori kysyy ja yllättäen käännähtää opettajaa kohti. “Tuota noin… Ei… Tiedämme ainoastaan mitä opettaja Marth Neuvokas kertoi kirjeessään. Uskon että he itse voivat kertoa tarkemmin tapahtumista, jahka saapuvat tänne,” opettaja vastaa vaisusti, selkeästi peläten kuraattorin reaktiota. Hetken aikaa vain takkatulen rätinä täyttää hiljaisuuden. “NE KIROTUT TUNARIT!” Kuraattori huudahtaa.
Pakkasen maan tarina on alunperin pelinjohtaja Miia Tarujärven idea sarjakuvaksi. Vuosien saatossa idea muhi ja yhdessä Jonne Karilan kanssa ideasta päätettiin luoda sekä sarjakuva että larppi. Tarinan ympärille rakennettiin (ja rakennetaan edelleen) oma maailmansa, historia ja keskeisiä henkilöitä, jotka tulisivat näyttelemään keskeistä osaa taustatarinassa. Suunnitelman mukaan larppeja järjestetään kolme, joista jokainen on itsenäinen osansa. Larppien lisäksi rinnalla kulkee Miian piirtämä sarjakuva, jonka kulkuun pelaajien tekemät valinnat vaikuttavat. Sarjakuva tulee olemaan luettavissa ilmaiseksi pelin kotisivuilta, ja trilogian päätteeksi kaikki tarinat on tarkoitus koota yksiin kansiin ja painattaa albumiksi.
Sarjakuvan ja larppien kantavana teemana on muutos ja sen mukanaan tuoma kaaos. Maailma ja yhteiskunta ympärillämme muuttuu koko ajan ja me pystymme joko taistelemaan muutosta vastaan tai sopeutumaan sen mukana. Muutos aiheuttaa myös konflikteja, joiden seurauksena kaikki eivät selviä hengissä tai joutuvat uhraamaan paljon oman hyvinvointinsa eteen. Muutos näyttää herkästi synkältä, pelottavalta ja kivuliaalta, mitä se myös monelle on. Onko loppu valoisa vai synkkä, niin se riippuu valintojen lisäksi katsantokannasta. Mikä on sinulle tärkeää?
Pelissä olevista hahmoista tulee lyhytkuvaukset kotisivuille. Hahmoista suurin osa tulee olemaan mieshahmoja, mutta hahmoja voi pelata oli mitä sukupuolta hyvänsä. Hahmot tulevat olemaan osittain pelaajalähtöisesti luotavia, eli pelinjohto luo hahmon ydinrungon ja pelaajien vastuulle jää syventää hahmoaan kontaktipelaajien kanssa. Tämä tulee vaatimaan hieman aktiivisuutta pelaajilta ennen peliä.