Taivas ja maa

04.11.2023 Pääkaupunkiseutu

Ilmoittautuminen: 20.08.2023 - 31.08.2023
historiallinen, realismi
Osallistumismaksu: 20-30€
Ikäraja: 18

Lentosää on hyvä. Matkaa kohteeseen jäljellä vielä kaksi tuntia. Parhaat eväät on ajat sitten syöty. Ristikossa on jäljellä enää vaikeimmat sanat. Japanilaisten ilmapuolustus ei ole viime viikkoina ollut vaivaksi. Aika kuluu hitaasti. Kaikki tietävät, että kyseessä ei ole rutiinipommitus, mutta vain muutama tietää, mitä tulee tapahtumaan.

Maan päällä kukaan ei tiedä. Kodeissa heräillään arkiaamuun. Joku on lähdössä töihin, toinen kaupungille katsomaan josko jossain olisi myytävänä riisiä tai edes jotakin päivälliseksi. Pitää keittää aamiaista ja hoitaa muut aamutoimet, suunnitella tätä päivää ja suunnitella ensi viikkoa, ensi kuuta. Kunnes ei enää tarvitse.

Larp aamusta, jona ihmiskunta siirtyi atomipommitusten aikakaudelle.

Pelissä on kaksi osaa: Taivas ja Maa, joita molempia edeltävät workshopit ja joiden jälkeen on pakollinen purku. Ensimmäisessä osassa pelaajat pelaavat atomipommia pudottamaan lentävän miehistön kaksi pommin pudottamista edeltävää tuntia. Toisessa osassa samat pelaajat pelaavat muutamien hiroshimalaisten viimeiset noin kaksi tuntia ennen pommia. Molempien pelien tarkoitus on keskittyä kokemukseen arjesta: tarkoitus on tuoda atomipommitus eläväksi nimenomaan kuvaamalla se tavallisuus, joka ennen sitä vallitsi.

Peli ei kerro "sotasankareista" sen enempää kuin "pahiksistakaan", vaan tavallisista ihmisistä. Tarkoitus on muistuttaa ydinaseen julmuudesta ja siitä, että ihmiskunta on todella kahdesti käyttänyt sellaista.

Peli on kamarilarppi, jossa on ulkoinen maailma on minimalistinen – peli pelataan modernissa suomalaisessa ympäristössä, vaikka siinä eläydytäänkin lentokoneeseen ja japanilaiseen kaupunkiin. Peli sopii kenelle tahansa kiinnostuneelle: sinun ei tarvitse tietää mitään toisen maailmansodan historiasta voidaksesi pelata.

Tervetuloa pelin Discord-serverille jo ennen hahmojakoa:
https://discord.gg/CCFmHCKjp
Voit esittää Discordissa kysymyksiä ja ideoita. Pelin hahmot rakentuvat pelaajien toiveiden perusteella.