MA | TI | KE | TO | PE | LA | SU |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Armon vuonna 1695, oli nälänhätä suuri. Tämä ei ole kuitenkaan tarina ihmisistä. Tämä on tarina luonnonhengistä, henkiolennoista, maanalaisista, haltijoista, väestä - moninimisestä kansasta, joka elää ihmisten maailman rinnalla omassa maailmassaan jonka vain ohut verho erottaa. Väki elää omilla säännöillään viihtyen paljolti omiensa parissa, myös he ovat hieman paikastaan riippuen kanssakäymisissä myös ihmisten kanssa. Tämä tarina keskittyy pienelle ihmisten hylkäämälle Hannun torppalle, jonka ympäristössä asuvat veden- ja metsänväki ovat ajautuneet melkein sotaan keskenään riitojen tulehduttamiensa välien vuoksi. Torpan saunaa yksinään ylläpitävä Saunatonttu on viimein kyllästynyt tilanteeseen, ja kutsunut koolle väkien edustajat setvimään asiansa. Saa hän samalla opetettua vähän aikaa sitten saapuneelle oppilaalleen kotitontulle kuinka tontut oikein pyrkivät pitämään yllä maailman järjestystä, sillä entisaikojen valvojina toimineesta vuorenväestä ei ole kukaan kuullut vuosisatoihin.
Haudattu menneisyys on liveroolipeli, joka käsittelee suomalaisia mytologisia henkiolentoja kuten tonttuja, näkkejä, menninkäisiä ja metsänneitoja. Pelipäivämäärä on 29.6-1.7, pelipaikkana Kortejärven ulkoilualue (Keltolahdentie 47, Tampere).
Pelin ikäraja on K-15, alle 18-vuotiailta vaaditaan huoltajan suostumus. Kaikki hahmot eivät ole nuoremmille soveltuvia, mutta muutama hahmo on suunnattu nimenomaan nuoremmille sekä vähemmän pelanneille pelaajille. Haudatun menneisyyden kaikki hahmot ovat lähtökohtaisesti kirjoitusvaiheessa sukupuolettomia. Annamme pelaajille hahmoprofiilien lähetyksen jälkeen vallan päättää, haluavatko pelata feminiinisemmin tai maskuliinisemmin painottuvaa hahmoa vai pysyä neutraalina. Henkiolennot eivät jaottele itseään sukupuolen mukaan, vaan sukupolvien, joita pelissä on kolme. Myös olennon teot ja saavutukset vaikuttavat siihen, miten muut suhtautuvat tähän.
Pelin suuria teemoja ovat erilainen yksinäisyys ja eri tavat käsitellä yksinäisyyttä, menneisyyden haamut, ystävyys- ja perhesuhteet, hyvin hankalien välien selvittelyä, sekä sielut ja sieluttomuus.
Tavoittelemme proppauspainotteista peliä niin pelaajien kuin pelinjohdon puolelta.
Pelinjohtajina toimivat Mira Strengell ja Henriikka Pitkäjärvi. Hahmokirjoittajia ovat Ida P., Olga N. ja Oona K. Mia L. toimii visuaalisen ilmeen vastaavana.
Peli järjestetään Epel larp ry:n alaisena.