MA | TI | KE | TO | PE | LA | SU |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
VARAPELAAHAJAKU ON AVOINNA!
Magian harjoittajat ympäri pohjoisten seutujen ovat kokoontuneet viettämään vuotuisia noitakäräjiä. Tämän vuoden käräjien pääpuheenaiheena ovat omituiset tapahtumat Uleåborgin seudulla, mutta perinteen mukaan käräjillä ratkotaan myös naapurikiistoja, solmitaan tärkeitä kauppasuhteita, ja vaihdetaan juoruja. Puhumattakaan roihuavasta romantiikasta ja virtaavasta simasta kun noidat juonittelevat kilpailevien sukujen pään menoksi.
On kulunut neljä vuotta siitä, kun Noita Montosen oikeudenkäynnistä tulikin koko noitayhteisöä ravisteleva taikavallankumous. Tiede liittyi taikuuden rinnalle. Vaikka taikuudenjakoperusteet neuvoteltiin uusiksi, ja pirut ja noidat olivat periaatteessa tasaveroisia, suurin osa seudulla aiemmin hovia pitäneistä piruista päätti häipyä muille maille. Kuluneiden vuosien aikana tiedenoidat ovat huomanneet voimiensa hupenevan rituaalin uusimisesta huolimatta, ja rituaalilla näyttää olevan myös odottamattomia sivuvaikutuksia. Ratkaisu voimien hupenemiseen voisi olla legendaarinen Hiidenpata, jonka tarkka olinpaikka on valitettavasti mysteeri... kaikille paitsi keijulle.
Peliin ovat tervetulleita niin uudet kuin vanhat pelaajat! Studio Korppikela ry:n järjestämä peli sisältää historian havinaa, juonittelua, salaisuuksia sekä roiman annoksen okkultismia. Pelin suositusikäraja on 16 vuotta. Pelin päägenrejä ovat historia, musta komedia sekä fantasia. Pelin miljöö on 1600-luvun Oulussa, mutta osallistuminen ei edellytä historiankirjojen ulkoa muistamista.