MA | TI | KE | TO | PE | LA | SU |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
olemme hien liukkaat ja hiekkapaperin karvaiset
jäästä ja verestä raskaat vaatteet on asvaltin hajuiset
oveen naulataan pajusta punotut linnun sydämet
ja nahasta rakentuu ihmisen näköinen eläin
Suomi 2020. Harhamat, tai kimeerit, elävät ihmisten keskuudessa ihmisen näköisinä. Jotkut heistä ovat veden sukuisia ja jotkut ilman, toisia ajaa petojen vaisto ja toisia saaliseläimen varovaisuus. Sopeutuminen ihmisyhteiskuntaan sujuu hyvin ja eläin pysyy hallinnassa, kunhan sen sallitaan välillä päästä hallitusti esiin.
Ihmisen näköiset käsittelee yhteisöllisyyttä, hengellisyyttä, rohkeutta ja fyysisyyttä. Mistä saa lohtua ja mitä uskonnon nimissä voi tehdä? Onko vain näkyvä rohkeus sankaruutta? Mitä tapahtuu kun eläin pääsee esiin? Miten ristiriidat ratkaistaan, kun yhteisön kasassa pysyminen on sen ainoa keino selviytyä? Mitä on olla ihminen, mitä on olla eläin?
Peli on tummasävyistä, myyttisiä elementtejä hyödyntävää draamaa. Se ottaa vaikutteita mm. Grimm-sarjasta, mytologioista ja nordic noir -genrestä. Pelikäytännöissä kiinnitetään erityishuomiota yhteisöllisyyteen. Pelaajahaku aukeaa marraskuussa.