MA | TI | KE | TO | PE | LA | SU |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Tottakai olit tiennyt joutuvasi vielä maksamaan velkasi. Olit vain luullut saavasi itse vaikuttaa maksutapaan. Katsoit muita pöydässä istuvia, niiden jäisiä ilmeitä ja hikisiä otsia. Teidät kaikki oli viime yönä revitty sängyistänne ja tuotu väkisin tähän ahtaaseen bunkkeriin.
Teillä on kaksi tapaa päästä ulos täältä. Jokaisen teistä on tehtävä valinta niiden välillä.
Keskellä pöytää olevaan näyttöön syttyi valo ja numerosarja alkoi tikittää alaspäin.
Jos joku teistä ei ole tehnyt valintaansa ennen kuin aika loppuu, me teemme sen mielellämme teidän puolestanne.
Huokaisit syvään ja yritit miettiä selkeästi. Kumpikin vaihtoehto oli toistaan pahempi. Valinta oli silti tehtävä.
Larpista järjestetään kaksi rinnakkaista pelautusta, toinen lauantaina ja toinen sunnuntaina. Peleihin haetaan samalla lomakkeella. Haku on yhteinen, jotta mahdollisimman moni pääsisi pelaamaan haluamaansa hahmoa.
Pelipaikka on pj:n kotona Itä-Helsingissä. Pelitila on pienessä, propatussa tilassa, josta ei pelin tarinan takia saa poistua. (Pelaaja toki pääsee ulos tilasta niin halutessaan, esim. wc tai off-tilaan, eivätkä muut pelaajat saa estellä tätä.)
Cyberpunk-genre tulee peliin tarinan tulevaisuuteen sijoittuvan synkän alamaailman ja suuryritysten, tekoälyn ym. kautta. Pelipaikkaa lavastetaan cyberpunk-bunkkeriksi. Pelaajat saavat propata cyberpunkia, mutta sitä ei mitenkään edellytetä. Perus-futuristinen hahmon mukainen vaatetus on ok. Kyseessä ei ole visuaalisuuden maksimoimiseen pyrkivä peli, vaan tarkoitus on mennä todella syvälle hahmoihin ja niiden välisiin kipeisiin kontakteihin. Peli tutkii moraalia, rikollisuutta, yhteiskuntaa, inhimillisyyden rajoja ja kuolemanpelkoa. Ahdistavien teemojen takia peliin suositellaan ilmoittautumaan vain, jos erityisesti nauttii ahdistavasta pelisisällöstä. Tässä tarinassa ei ole onnellista loppua, eikä kukaan hahmoista ole välttynyt traumoilta elämässään.
Peli noudattaa Turvallisempaa larppausta- materiaalia luodakseen pelaajille mahdollisimman turvallisen ympäristön kokea hahmojen yhteinen tarina.
Lisää infoa on tulossa syksyn aikana.
Pelin aikana on pöydässä tarjoilla miljööseen sopivaa naposteltavaa ja juotavaa. Ruokavaliot otetaan tarkasti huomioon.
Pelin kesto on 5 tuntia. Ennen peliä on briiffit ja pelin jälkeen on aikaa purkaa peliä. Halutessaan saa jäädä viettämään (alkoholittomasti) iltaa pelipaikalle.
Valinta on pelinjohtajan ensimmäinen itse järjestämä larppi. Pj on avoin kaikelle palautteelle ja rakentavalle kritiikille kaikissa peliä edeltävissä vaiheissa, sekä pelin jälkeen. Pelaajilta toivotaan ymmärrystä ja reilua asennetta aiheeseen liittyen.